måndag 22 juni 2015

peanutbutter chocolate cookies + kokostoppar

Hej där! Min hals är fortfarande inte helt på banan och så har jag tandvärk eller jag tror det mest är tandköttet som gör ont, om man äter ipren så lägger det sig, det drar ner mot halsen också när man tuggar och gapar så lite oklart vart det gör ont liksom.. men halsen är tråkigt nog inte bra i alla fall så det blir ytterligare en vilodag, som min mamma sa - kroppen behöver förmodligen vila, du har kört på så himla bra nu sista tiden. och ja, det har varit fullt ös på varje träningspass, jag har tagit ut mig helt och så såg inte mina pass ut innan. jag vet att kroppen absolut inte skulle orka köra ett tufft träningspass nu så det är bäst att lyssna , annars får man sota för det längre fram. Jag tänkte ta mig ut på en promenad i eftermiddag, då jag inte har något som helst inplanerat idag för att jag orkar inte, jag vill bara vila och greja lite här hemma, ta det i min egna takt. Jag har en ledig helg på ingång så jag hinner hitta på saker då :)

men att sitta i soffan och glo är ju inte direkt ett alternativ för mig, trots det halsonda så mår jag rätt bra annars i kroppen och framförallt i mig själv och då gillar jag att baka. nu när det helt plötsligt finns mer tid över så passar jag på. jag hittade en supertrevlig blogg häromdan som jag hämtade det här receptet på: Hannas bageri Jag testade hennes nyttiga peanutbutter chocolate cookies och dom har gått åt alltså, riktigt mumsiga för att vara sockerfria! :) Lätta att göra också.

Hannas peanutbutter chocolate cookies. jag hade hackad 70%ig choklad med havssalt på, det bröt av riktigt gutt. 

Dagens bak: Kokostoppar. 
Endast tre ingredienser, hur enkelt som helst att slänga ihop. 
2 dl kokosflingor. 1 ägg. Stevia.
Blanda och rulla till bollar/toppa, lägg på en bakplåtsklädd plåt och grädda ca 15 min på 200 grader ii mitt av ugnen. 

Jag tror nog att dom skulle bli ännu godare med lite limesaft i, men dom här bollarna kommer nog ta slut fort, perfekt storlek att bara trycka in i munnen :) Visst ja, det här receptet hittade jag på Jesper Personlig tränares facebook-sida. 

Inga kommentarer: