måndag 9 november 2015

bra start på veckan

Hej hopp! Det blev ingen tyngdlyftning för mig igår, jag hade noll lust att åka och träna så då struntade jag i det. Jag har faktiskt blivit mycket bättre på att lyssna på kroppen och vila när den känner att den behöver det. Ibland kan jag inte köra 5 pass i veckan eftersom de passen jag kör är så pass hårda och behöver mer återhämtning. Jag sitter trots allt inte still hela dagarna för det, mycket cyklandet blir det och så länge det inte fryser på så är det lugnt :)

Men idag blev det återigen träning, jag var halvsugen på att cykla bort då jag cyklade hem i spöregn från skolan vid kl 16 så var så frusen! Men om jag ska få upp värmen så är ju att cykla  till Boxen och köra ett riktigt grisigt pass ett väldigt effektivt sätt. Det blev teknikträning på snatch , så fick till lite tyngdlyftning idag trots allt ;) det såg mycket bättre ut på mina sista idag, tjoho! jag blir glad för alla små framsteg, ryck och stöt är sjukt svårt och så mycket teknik så det tar tid.
Sen väntade en riktigt jobbig metcon:
I par, 3 varv/person - en jobbar, den andre vilar
400 m rodd
20 KB svingar 16kg
10 burpees 
10 goblet squat 16kg 
man skulle gå ut hårt, eftersom man fick vila rätt länge mellan varven men sjukt tungt för benen! riktigt jobbigt och flåsigt :) jag vet inte om det blir vilodag eller inte imorgon, jag tror nästan det. vi får se :)

Charta 77 har släppt en ny platta. Jag var väldigt skeptisk eftersom de senaste låtarna och albumen de släppt inte har varit sådär superbra. Men det här är riktigt bra faktiskt. Kul att dom fortfarande släpper nytt material :) så ett lite måndagstips om man gillar trallvänlig svensk punk! 

Inga kommentarer: