fredag 20 november 2015

fredagsfys och fredagsmys!


Hallå ja!!! Äntligen fredag och inte vilken fredag som helst! Det är På spåret-premiär :) hahah, det är det men det var inte det jag tänkte på - utan det är flyga hem till Kalmar-dags! :) TJOHO. det ska bli så roligt och skönt, fast jag trivs bra här så det är inte att jag har hemlängtan men det ska bara bli kul att träffa familjen och mina närmsta vänner igen, det är dom jag saknar. dom får gärna flytta upp hit ;)

vi hade föreläsning till kl 12 idag, sen cyklade jag hem och käkade lunch. skrev en uppgift vi hade över helgen som jag inte kommer göra när jag är hemma så den var klar och sen cyklade jag till Boxen. jag kände att lite fredagsfys hinner jag med innan flyget går. Så jag körde lite lätta ryck och några kippar, det gick hyfsat. sen gjorde jag en wod: 
Angie
100 pullups 
100 pushups
100 situps 
100 airsquat 
på tid. 
Jag skalade pullups till jumping pullups och pushups gick jag ner på tå och upp på knä. Om det inte varit för jag förstörde händer efter ca 30 pullups så hade nog det gått riktigt bra och man hade kunnat få en bra tid. Men nu fick jag göra mycket paus innan jag kom på att jag kunde gå och hämta mina handskar i väskan, det underlättade enormt! Jag brukar inte köra med dom längre för det hämmar greppstyrkan. Och händerna blir vana till slut. Men armhävningar, situps och böj gick riktigt bra och man blev rätt slut av det. Kul wod med bara kroppsvikt, kommer köra den snart igen för att ta igen för pullupsen! :) 

En liten notis: idag kom den första snön som faktiskt la sig på marken här i Umeå. det har snöat lite grann under dagen, men det ligger väl nån cm på marken nu. Och det är typ ingen som bryr sig, nu är ju övervägande del av dom jag känner på min fb/insta folk i Kalmartrakten men ingen har gjort en endaste snöuppdatering här idag. Om det hade snöat i Kalmar så hade min facebook varit full av snöbilder och det hade varit snökaos! Hahahaha. för min del räcker det med den här mängden snö, det är rätt mysigt för den lyser upp och det är så jäkla grått och trist här nu. igår var enda dagen på hela veckan solen sken, jamen då satt jag i skolan under alla soltimmar. 

Men snart dags för fredagsmyyyyyyyys! Ha en fin helg :) 

Inga kommentarer: