onsdag 11 november 2015

yoghurtkvarg med citron + wod

Nu börjar det bli kallt här uppe, det regnade inatt och på morgonen och sen frös det på under dagen, så när jag kom hem vid lunch idag höll jag på att dra omkull. Jag hatar när det är halt, det gör inte så mycket att det är kallt eller om det ligger snö, men just halkan är så jäkla lurig och det kan gå så illa. Så jag cyklade extremt sakta till och från Boxen ikväll.

Först hade vi seminarium på metabolismen, det gick bra. Hyfsad koll ändå. Imorgon ska vi redovisa vårt grupparbete, det känner jag mig väldigt säker på så det kommer nog gå bra. Vi slutade vid lunch och då drog jag in till stan en sväng för att kika på en tunika jag sett en tjej hade på insta igår, så den fick följa med hem från Gina :) ett par nya svarta jeans hittade jag också då mina gått sönder. sen blev det plugg hela eftermiddagen, gick hyfsat bra.


Såhär ser man ut när man taggar för Jens superjobbiga pass! Varken marklyft eller axelpressar idag, kors i taket! En massa pullups istället, men det gillar jag ju. 
Uppvärmning 
Pullups
Minut 1: 1 pullups
Minut 2: 2 pullups
Minut 3: 3 pullups 
--> upp till 12 minuter. 
jag körde upp till tre pullups, det är det jag klarar av att göra själv. sen blev det hoppande pullups. när du inte orkade göra hoppande med bra teknik så halverade du antalet. väldigt jobbigt men bra och effektiv träning :) 
Metcon 8 min x 2
5 wall climbs 
10 pullups 
10 burpee boxjump over 
Vila 2 min. 
Skalade andra varvet och gjorde 3 wall climbs eftersom dom är sjukt jobbiga och jag vågar inte gå ända in till väggen när jag är trött och har dålig teknik. Jag vill inte offra något, alla fick skala så det var det fler som gjorde. Egentligen skulle man göra 3 muscle up men det fick man ju skala ner, jag gjorde hoppande pullups där också. 
Kul och sjukt svettigt pass! Vi blev klara tio minuter innan passet var slut, så vi fick köra planka med fötterna mot väggen som avslutning :) 

Nu har jag ätit den här yoghurt-kvargen blandat med naturell kvarg (den var inte god att äta som den var, men blandat blev det väldigt god smak) som återhämtningsmål och druckit en proteinshake. Det känns som jag kommer somna gott inatt, är helt slut nu :) 

Inga kommentarer: