måndag 9 maj 2016

bra start på veckan



Idag har min cykel äntligen fått lite service, så det går lätt att cykla när kedjan är smörjd och spänd! Eftersom jag lämnade in den när verkstan öppnade kl 9 så gick jag till och från Universitet. Det gjorde inget alls för det var fint väder och härliga 14° imorse när jag traskade iväg, dock lite kallare på eftermiddagen för det hade börjat blåsa. Men jag gick i ett bra tempo, 30 minuter tog det. Så vi jobbade med alla våra grupparbeten, det känns som att tiden bara rusar iväg och snart är den här kursen också slut! 

Efter plugget så gick jag och hämtade cykeln, hem en snabbis för ombyte och trycka lite mellis sen cyklade jag bort till Boxen för att köra ett pass tillsammans med Emma. Vi körde dagens pass på the training plan så vi började med ryck. Vi skulle hitta en tung tvåa, det gick sådär idag. Kändes i kroppen att man kört det igår, men teknikträning är alltid bra :) Sen fortsatte vi med frontböj och negativa pullups, egentligen skulle man göra muscle up, men där är vi inte än. Sen gjorde vi en repserie med marklyft, t2b och burpee over the box. Vi valde att köra den utomhus för det var så himla mycket folk på Boxen, så då körde vi typ liggande t2b så man höll i något och lyfte upp fötterna till det händerna höll i. Inte lika jobbigt för varken mage eller axlar men det funkade bra. Det var ett kul pass och alltid roligt när man får sällskap :) vi avslutade med utfallsgång med stången över huvudet över hela parkeringen - det var ju mycket längre än väntat. det var jag som kom på idén också så det var ju bara att gå, hahah :) 

Nu är jag helt slut och ska se det nya avsnittet av Game of thrones. 

Inga kommentarer: