fredag 13 maj 2016

handstand.

Sovmorgon till åtta, låg och drog mig till halv nio, så skönt! Åt frukost och cyklade sen till Boxen för att träna. Ja, vissa dagar går det bättre än andra. Idag gick det väl inte riktigt som jag ville.. Jag övade på mina ryck, först gick det hyfsat bra för att sen dippa helt och sen gå bra en stund igen.. Jag blir så less. Jag har inte kunnat stå på händer under hela veckan för jag sparkar upp med benet som det gör ont i höften i så jag vågar inte ta tillräckligt med fart och kommer inte upp med båda benen.. Men med lite pepp från Emma så klarade jag till slut av det, igen. Så då kunde jag öva lite på mina handstand pushups. Tre kuddar går bra, men det är liksom ingen sträcka.. Allt under tre kuddar går inte alls, jag får inte till kippen, jag tajmar inte rörelsen.. Men jag övar och jag har märkt att det hjälper att nöta, det sätter sig till slut. Jag avslutade med en lugn EMOM i 10 min:
1 squat snatch + 1 OHS + 1 ringpullup
det gick bra men jag drar fortfarande för tidigt med armarna. öva öva öva bort det. 


Vid kl 17 mötte jag upp två klasskompisar så gjorde vi musikquiz på Lokal. Så vi åt hamburgare och försökte lista ut frågorna, det var tydligen ett lätt quiz men vi vann ändå inte. Jag gillar musikquiz där man kan ställa en följdfråga så man kan få poäng fastän man kanske inte kan låten eller vem som sjunger men här var det bra artist/låt/år och sånt. Men det var trevligt i vilket fall :) 

Och.. vi fick tentaresultaten idag och jag har varit lite orolig att jag inte skulle klara den men jag fick VG. helt sjukt, blev väldigt glad :) 

Inga kommentarer: