torsdag 19 maj 2016

ryck och stöt


Jaaa, idag var första dagen som höften faktiskt kändes bättre - hur glad blir man inte då? Plus att det gjorde nästan inte alls ont under hela träningspasset. Jag tar inte ut någon seger i förskott, men hoppas verkligen att det har vänt nu :) 

Igår körde jag ett lugnt pass vid lunchtid då vi bara hade en föreläsning på förmiddagen. Jag värmde upp i 30 minuter, jag kan inte träna något med höften om jag inte värmer upp sen körde jag ryckdrag och ryck under hela passet. Jag behöver jobba med draget och sträcka ut höften innan jag börjar att dra. Sen gjorde jag ett komplex med ett drag, ett ryck och ett ryck från häng. Det gick väl hyfsat bra förutom att jag inte vågade sätta mig under alla lyft.  Sen stretchade jag en lång stund innan jag cyklade hem och åt en sen lunch. En promenad på kvällen hann jag med innan sängen kallade. 

Idag hade vi föreläsning till kl 12, sen satt vi med vårt grupparbete till tre då Emma slutade så vi cyklade till Boxen ihop. Det blev en ordentlig uppvärmning även idag men inte alls så lång som igår. Sen körde vi första passet på TTP som innehöll stöt och överstöt. Kul pass! 
1 push press + 2 split jerk x 4 
- vi körde på 40 kg även den här veckan, dom kändes mycket tyngre idag och tekniskt sätt var dom riktigt dåliga. 
Hitta en tung etta clean and jerk = 45 kg. 
tangerat personbästa, jag failade överstöten på 47 kg. men känner mig ändå nöjd! 
10 x 1 på 90% av din etta C&J - vilket blev 40 kg. Kör på vart 90 sek.
dom första kändes tunga, men sen blev överstötarna de bästa idag, kändes verkligen bra :) 

Efter det så var vi rätt slut och det var mycket folk på boxen, så vi cyklade hem. Nu har jag fått mat i magen och ligger i soffan :) jag hoppas att jag kan köra lite mer flås imorgon utan att få ont i höften. 

Inga kommentarer: