söndag 15 maj 2016

inte hundra...



Ännu en jobbhelg avverkad, nu har jag bara en kvar på Axfood innan "sommarlovet" då jag kommer hänga på ICA hela sommaren. Igår var det fullt upp och idag var det lite mindre folk, tiden går så långsamt. Jag tränade inget efter jobbet igår för jag var helt slut, hängde med ett par kompisar på kvällen, vilket var trevligt. Vi kollade på ett event från Regionals sen spelade vi spel med Eurovision i bakgrunden. Vi tog fram plockepinn - väldigt underskattat spel! Vi hade fullt fokus på att vinna, haha :) 

Idag väntade som vanligt på söndagar tyngdlyftningsträning kl 15. vi jobbade på explosivitet, knäböj, stötdrag för att avsluta med vändningar. Jag har fortfarande ont i vissa lägen i höften, så imorgon ska Matilda få kolla ordentligt på det för det begränsar min träning så himla mycket. Jag vill så mycket, vågar inte gå in till 100% men blir ändå arg och sur när det inte går som jag tänkt. Vilket inte är alls konstigt då jag håller tillbaka, alltså hjärnan är inte alltid så smart. Idag brast det igen, jag vände 45 kg utan problem för att sen inte kunna vända alls... Blir så trött, fick tjura en stund, sänka vikten för att sen vända 45 kg flera gånger.. Med tanke på att det nästan är 90% av mitt max i frivändning så borde jag inte bli så besviken på mig själv men det blir jag och då blir jag arg på mig själv. 

Jag hoppas i alla fall att det onda i höften vill försvinna så jag kan köra fullt ut. Det blir eventuellt vila imorgon, jag får se hur det känns i morgon bitti. Nu är jag precis helt slut, skulle kunna gå och lägga mig men får nog lugna mig en timme eller två. Hoppas ni haft en fin helg :)

Inga kommentarer: