torsdag 5 maj 2016

riktigt härligt vårväder


Jag startade starkt - med en morgonpromenad. det var ju inte igår man gick det, men jag kunde inte sova och solen gick upp vid typ halv fyra så soligt var det ju! Jag har både igår och idag suttit ute i solen och njutit, läst bok och bara tagit det lugnt. Så himla härligt :) 

Igår åkte jag äntligen iväg till Boxen igen. Jag tog det lugnt, för pulsen går upp direkt och nu har jag inte ont i halsen längre men pollenallergi istället så jag har fortfarande lite småproblem med andningen när det blir jobbigt. Så inget flåsigt för min del. Gårdagens pass var jobbigt men passade mig bra. Vi gjorde lite pullups och dips sen körde vi 100 st back squat på tid. Jag och Linn delade stång och körde på 35 kg och delade upp det på 10 x 10 - vilket gick bra. Men gud vad det känns i benen idag!! :) 

Idag har jag fått träna med Emma igen, det var ett tag sen - alltid lika roligt :) Vi körde fyra set med 2 push pressar + 1 split jerk på 37,5 kg. 
Efter det skulle vi bygga upp till en tung trea clean and jerk, jag landade på 40 kg vilket jag var väldigt nöjd med. Vi övade lite pullups, både negativa, kippade och i band. 
Sen gick vi ut i solen med varsin roddmaskin och rodde i ett lugnt tempo en stund. Vi testade att välta lite däck och att stå på händer, lite trevligt avslutningslek. Så himla härligt att kunna vara ute och träna nu. Det verkar som det fina vädret ska hålla i sig så det blir säkert lite utomhusträning imorgon också :) 

Jag börjar få till själva kippen = hollow/superman position i baren. Sen klaffar inte allt, jag kommer inte hela vägen upp så behöver antingen lite mer styrka eller fart från höften. Det är kul när det går framåt i vilket fall :) 

Inga kommentarer: