söndag 23 april 2017

klubbmästerskap på Boxen

Igår ägde Klubbmästerskapet rum på Boxen Umeå. Vilken toppendag! Jag var väldigt nervös, eftersom det var min första tävling men då det var på hemmaplan så kändes det ändå bättre och man kunde se dagen som ett enda långt träningspass. 

Vi gjorde 5 event under hela dagen och vi var fyra olika klasser. Det var tuffa event, det var egentligen bara ett event jag gillade för dom andra innehöll inga favoritövningar (okej, det var snatch med men alldeles för få ;)). Jag slutade trea (av tre men ändå) i min klass och det var synd att det inte var fler tjejer som var med och tävlade under dagen. 
Evelina, Freja och jag 


Bilder från det roligaste eventet; clean-complex
3 hang clean + 2 front squat + 1 STOH 
jag tog 45 kg tidigare i veckan och satte den även idag. jag är ändå nöjd med den vikten, jag är inte så stark i de olympiska lyften. sen hade man 1 minuts vila för att sedan utföra:
32 - 24 - 20 airsquat
16 - 12 - 10 hanging knee raises 

Jag vet vad jag är bra på och mindre bra på, så när man ska göra totalt 150 wallballs får man bara försöka fokusera och göra sitt bästa. Jag hatar den där bollen. Lika mycket som jag inte gillar att hoppa boxjump, jag har korta ben och när jag är trött orkar jag inte vara explosiv och landar i en böj på lådan, vilket tar extra energi. 
Men annars så var det en rolig dag! :) jag är ändå glad att jag var med och tävlade, men jag vet inte om jag blev sugen på att tävla igen. jag blev mer sugen på att lyfta tungt bara :) 

På kvällen så grillade vi ett gäng på Boxen och hade det trevligt :) det blev dock en tidig kväll eftersom alla var rätt trötta efter dagen. Benen mår som dom förtjänar idag, det blev mycket ben igår. Jag är sugen på att träna, men det blir vila hela dagen, kanske en liten promenad. 

Jag har pluggat en stund och ska försöka sitta en timme till, så får jag se vad jag hittar på ikväll :) 

Inga kommentarer: