onsdag 12 april 2017

bra träningspass!

Dagen började med föreläsning, nu har vi "påsklov" till på tisdag. Jag kommer behöva plugga och så kommer jag jobba några dagar. Bland annat imorgon, med start kl 6. Så tanken är att komma i säng i hyfsad tid :) 
Linnéa och jag på föreläsningen. 

Sen cyklade jag hem och åt lunch. Tänkte ta en powernap men var för pigg så cyklade bort till Boxen. Det visade sig att Camilla slutade tidigt idag så vi kunde träna ihop, då Frida har blivit sjuk :( vi körde först RomWOD i 40 minuter, bra stretch och uppvärmning. sen utgick jag från proggen, men anpassade den mer efter mig. 
2 powerclean + 3 jerk 
upp till två set på 75%
clean pull femmor tre set på 90%
Frontsquat fyror upp till tre set på 80%

egentligen skulle det vara frontsquat istället för jerk och backsquat istället för frontsquat. men jag bytte bara, då vi körde backsquat i måndags. jag behöver öva på jerks så det passade bra :) Fyrorna på 80% var riktigt tunga, men dom kom upp. Utan bälte dessutom. men jag höll mig till dom lyften som stod på proggen, så jag failade inget idag! 
Sen gjorde jag lite kippade pullups tills jag var tvungen och vara med på Camillas wod. 
Så många step up på låda med händerna på huvudet som möjligt på 15 minuter. 
Det var riktigt jobbigt, men ändå ganska kul :) svettigt! 


GLAD PÅSK! 

Inga kommentarer: