tisdag 7 juni 2016

Sista helgen i Ume innan sommaren

Hej hopp! Den här helgen har gått i en rasande fart, mycket som ska hinnas med men ändå känns det som man inte har hunnit med nånting. 

Sista tentan för terminen skrevs i fredags och på kvällen gick ett gäng ur klassen ut och käkade tillsammans och skålade in sommarlovet :) ett mycket trevligt avslut, kommer kännas konstigt att inte träffa klassen varje dag nu. 

Resten av dagarna har jag spenderat med Niklas. Att man skulle hitta en sjukt bra kille tre veckor innan hemfärd var typiskt men vi har verkligen sett till att få ut så mycket som möjligt på den tid vi haft :) det känns tråkigt att lämna honom nu, det enda positiva är att han är kvar i Umeå när jag kommer tillbaka i höst. 

Träna har jag hunnit med, förutom igår då jag var tvungen att tvätta och packa för 2,5 månad hemma, har skjutit på det hela helgen. Men i lördags körde jag en rolig wod som jag gjort innan :
Every 5 min in 25 min:
2 rounds of
6 lateral burpees
5 deadlift
4 powerclean
3 frontsquat
2 thrusters 
1 shoulder to overhead
10 s hold i toppen 
- svettigt! 

På boxen barbell i söndags gjorde vi vändningar från bockar vilket passade mig perfekt, jobba med explosiviteten och snabba armbågar! Gick väldigt bra :) sen gjorde vi frontböj med start i botten på 70-80% av max och avslutade med backsquat tre reps på först 80%, 85% och sist två set på 90% av max, dom var riktigt tunga men det gick så var skönt att avsluta säsongen på topp på boxen :) 

Nu sitter jag på Arlanda och väntar ut tiden. Jag väntade så länge med att boka flyg så alla bra anslutningar hann att ta slut, det enda bra med att jag slöade så med bokningen var att jag fick några extra dagar i Umeå så passade utmärkt :)

Imorgon flyger jag till Rhodos ! 

Inga kommentarer: