torsdag 30 juni 2016

black car + nytt pb c&j


Nu har jag jobbat två långa dagar, efter jobbet igår så åkte jag hem till Tove och Felix och hängde med dom hela kvällen. Mysigt att ses igen. Jag fick övernatta där så jag slapp köra fram och tillbaka, vilket var skönt. 

Idag efter jobbet åkte jag faktiskt iväg till Boxen för ett pass, jag var trött halva dagen men på eftermiddagen så blev jag piggare så jag tänkte att jag åker väl iväg och se hur det går. Dagens pass blev: 
EMOM 12 min 
Minut 1: 6 frontsquat
Minut 2: 6 power clean
Minut 3: 2 squat clean + 2 push jerk + 2 split jerk 
jag körde på 35 kg - vilket kändes bra och en lagom vikt, skulle kanske höjt för att det skulle vara mer utmanande. men jobbigt var det.
Hitta en etta clean and jerk för dagen. Jag gjorde flera försök på 47,5 kg men failade överstöten på alla, så blev rätt irriterad då jag klarade den sist. Så jag tog av vikt till 45 kg för ibland går det lättare om man sänker vikten för att klara en och sen höja igen. Då upptäcker jag det inte alls var 47,5 kg jag hade på stången utan 50 kg. Så jag gjorde ett sista försök och fick upp den! NYTT PB igen på 50 KG!! Så himla bra :) 
jag avslutade med en till EMOM 10 min:
Minut 1: 10 wall balls 
Minut 2: 3 pullups + 5 burpees 
det gick så himla bra på wall balls idag, helt sjukt. jag gjorde alla fem set obrutna, det har ju typ aldrig hänt? fick in sånt flyt, hoppas att det håller i sig :) pullupsen gick också riktigt bra, jag gjorde kippade men alla kändes bra och fina, så kul att vissa saker börjar lossna :) det enda tråkiga är att jag nu har lite ont i höften så jag slet väl upp något, lite drygt men hoppas att det är bättre imorgon. jag har slarvat lite med uppvärmningen nu också, idag tyckte jag inte att jag hade tid. 

Imorgon är jag ledig, så skönt! :) 

Inga kommentarer: