onsdag 1 juni 2016

roligt men jobbigt pass!

Hej hopp! Så skönt att vara ledig från skolan och kunna planera sin egna dag och när det fortfarande bjuds på riktigt sommarväder så satt jag och pluggade en stund på förmiddagen för att sen ge mig ut en liten stund, fortsatte att plugga och äta lunch och sen cyklade jag bort till Boxen för ännu ett utomhuspass. Nu börjar man faktiskt få lite färg på sin bleka kropp! :)
Det blev fokus på ryck, att inte dra för tidigt så jag blev mycket hängande ryck och lite snatch balance. Sen lurade jag med Andy på en EMOM som vi hittade på:
EMOM 20 min
minut 1: 12/10 kcal rodd 
minut 2: farmers walk med KB 24/16kg / hand över parkeringen ca 35-40 sek
minut 3: 10 KB-svingar 24/16kg
minut 4: 10 burpees 
Det var en väldigt rolig EMOM men den var sjukt jobbig att köra ute i strålande solsken med 27° - det roligaste var att Andy egentligen tränat klart och hängde på för det lät inte sååå jobbigt. Men det var det, men vi körde 5 rundor och var ganska slut efteråt.  Det var kul att han ville hänga på i vilket fall :) sen körde jag lite lek inomhus, tre rundor med toes to rings som är min nya favoritövning! haha

Sen cyklade jag hem och duschade, nu har jag pluggat ytterligare en stund och gjort exempeltentorna vi har att öva på, jag känner att jag har någorlunda koll. Det är en stor tenta och det kommer ta sån tid att skriva den på fredag då det är tre essäfrågor... Jag orkar inte ens skriva för hand nu när jag pluggar, sparar på handen och skriver på datorn.

Ikväll ska jag få lite massage igen, jag har inte känt något i höften idag vilket är skönt :) Ska bli roligt att träffa Matilda igen, det är en person jag kommer sakna när jag åker hem över sommaren!

Toes to rings är mycket lättare att få till kippen på än toes to bar, därför är den rolig. Det var ju shorts-väder idag också, så det var bara att köra på det. 

Inga kommentarer: