onsdag 22 juni 2016

äntligen mark igen!


Idag testade jag att köra lite marklyft igen, jag har inte känt något i höften på nästan två veckor så det var dags att känna på lite tyngre vikter. Det började bra, men ganska snabbt insåg jag att jag tappat sjukt mycket, vilket kanske inte är jättekonstigt med tanke på att jag markat två gånger på två månader? Men samtidigt lite lustigt då jag har kunnat köra allt annat, så när jag insåg att jag inte orkade göra mer än 1 repetition på 90 kg så gav jag ganska snabbt upp, hahahah. Det var liksom inte så kul, men det är bara att börja om, snart är jag uppe i samma vikter igen :) 
Sen gjorde jag: 
EMOM 14 min 
Minut 1: 3 PC 70% av 1RM = ca 35 kg 
Minut 2: 10 burpees over bar
EMOM 10 
Minut 1: 3 kippade pullups 
Minut 2: 5 pushups
Den första woden var kul och jobbig, jag hade kunnat ha tyngre vikt men det var ett kilo under 70% så tyckte det kändes okej till en början. Varje minut-wodar är bra för du får ändå jobba på tekniken trots det går på tid, men du har en hel minut på dig :)
Den andra woden var inte lika kul, men sen var jag rätt trött då med. Jag klarade bara två pullups de två sista seten, riktigt dåligt idag med andra ord. Men man måste öva på det som inte går så bra också :) 

Jag har varit ute och cyklat en sväng och nu ska jag sätta mig på balkongen och sola + läsa bok :) Sen väntas jobb hela midsommarhelgen ^,^

Inga kommentarer: