söndag 26 juni 2016

PB i ryck!



Hej! Dagen började strax efter 5 men fick nog ändå ihop mina timmar med sömn då jag slocknade ganska fort igårkväll på soffan. Där sov jag gott hela natten :) sen blev lite jobb fram till kl 14, skönt att sluta tidigt! 

Efter jobbet så åkte jag och tränade, på söndagar har jag vanligtvis tyngdlyftning med Boxen barbell, så jag fick köra lite egen träning i samma anda. Jag tränade på mina ryck, först lite drag och sen la jag fokus på att sätta mig under stången. Det går bra ett tag men så fort jag lägger på lite mer vikt så vågar jag inte riktigt. Efter att ha kört en stund så körde jag en EMOM.
EMOM 10
1 ryck på 30 kg 
Det gick väldigt bra så när den var klar så höjde jag till 32,5 kg och gjorde en tvåa. Jag fick feeling så jag höjde till 35 och den kom upp! NYTT PB :) En powersnatch, inte så snygg men upp kom den :) och jag provade en gång till några minuter efteråt. Så det var himla roligt :) Det känns som all teknikträning börjar sätta sig, det känns bättre mot för några månader sedan. Jag slutade där och åkte hem och åt pizza, haha! Sist jag var hemma så missade jag köpe-pizzan för jag var sjuk, men nu är jag frisk och vart väldigt hungrig så det smakade bra. 

Imorgon är jag ledig och det ska bli så skönt :) om det fina vädret håller i sig så blir det nog en sväng till stranden med mamma. 

Inga kommentarer: