lördag 17 januari 2015

svart marsipantårta till Elins födelsedag

Elin fick önska tårta men det ända jag fick som önskemål var "vanlig tårta" och ingen citron. Så marsipan blev det och jag hittade svart och det föll henne i smaken. Det var en fin svart färg så det blev en fin tårta, florsockrade på stjärnor. Jag hade vanliga sockerkaksanlag och en fyllning med vaniljkräm (det är ju ändå det godaste!) och så testade jag en ny fyllning med mango/banan. Jag köpte mangopuré från barnmatsavdelningen för jag såg ett recept på päronmousse så jag bytte bara ut det mot mangopuré men den var även smaksatt med banan och banansmaken tog nästan över. Det var lite synd, men banan är gott så inte för den saken skull. Födelsedagsbarnet var nöjd och det var huvudsaken :)
Svart marsipantårta. 

Födelsedagsbarnet och tårtan :) 

Jag har gjort som grej att lägga upp alla tårtor jag gör på instagram. Så fick ta ett par bilder innan jag var nöjd. se min fina rosett jag har gjort längst fram på tårtan, den var jag nöjd med :)

gulli-mami och Sigge 

Inga kommentarer: