måndag 30 juni 2014

om helgen i Göteborg!

Jamen då var jag hemma igen! Jag har haft en riktig toppenhelg med Tove i Göteborg. det var hennes första barnfria resa och jag var orolig att hon skulle sakna ihjäl sig efter Felix, men det har gått väldigt bra, det var idag det kändes extra mycket men jag är glad att hon ville åka iväg med mig, för det har verkligen varit superkul och vi har haft tur med det mesta. först och främst vädret, innan vi åkte så lovade dom i princip regn hela helgen, kul jul tänkte vi. men inte en regndroppe har vi fått på oss, förutom när vi åkte ifrån Kalmar på lördagmorgonen. Tågresan dit och hem gick som på räls, hehehe ^,^

vi bodde på hotell Scandic Europa som låg mittemot tågstationen och gångavstånd till allt som vi skulle hitta på - shoppa, äta och gå på Liseberg. det var inget fel på hotellet, jag sov som en stock som vanligt, fräscht badrum och bra frukostbuffé - kanske inte den bästa jag varit på, men helt klart godkänd, det fanns glutenfritt bröd, yoghurt, ägg och te så jag var mer än nöjd. och jättebra service, vi hade tur som fick vårt rum direkt när vi anlände strax efter tolv vilket vi var superglada för. då gick vi och åt lunch efter vi fått hotellrummet, på Condeco, en kedja som finns överallt i Göteborg, jag gillar det stället för dom kan erbjuda glutenfria mackor och fika. resten av lördagen gick vi på stan och kikade mest, inget shoppande. sen gick vi och käkade på mitt favvo thaiställe: Moon thai kitchen, dom hade öppnat en till restaurang intill Avenyn vilket var bra för oss. jättebra thaimat, vi drack hallondaquiri som var jättegod. vi har ätit och druckit mycket gott hela helgen, jag älskar det! sen skulle vi gå pubrunda, vi gick till en pub och sen vidare till Hard rock café, där fastnade vi hela kvällen med lite olika människor.

på söndagen var det dags för Liseberg. vi anlände strax efter öppning kl 11 och det var en bra dag att gå där. det var mulet, men inte kallt och inget regn, så det var inte överdrivet mycket folk. så vi behövde inte köa längre än 25 min på någon karusell. vi åkte den nya Helix - den var riktigt go, den gillade vi båda två. sen höll vi på att dö både i Atmosfear och inne på Gasten. men det var en jättebra dag där, vi hann med mycket och hade kul. sen gick vi till hotellet för att ta en powernap, vi vaknade en halvtimme innan vi skulle vara på restaurangen vi bokat bord på, haha! så vi gjorde oss iordning rekordfort och traskade iväg till tapasrestaurangen jag kollat upp innan: Restaurang Manana. och jag hade byggt upp rätt stora förväntningar bara av att läsa deras meny och alla förväntningar jag hade överträffades! Lätt bästa  tapasen jag ätit, kan rekommendera alla som besöker Göteborg som gillar tapas att gå dit! Såååå gott, jag älskar ju baconinlindade dadlar och dom här var så goda! allt vi beställde in var supergott och så drack vi hallonmojito till, sjukt god den också! sen var vi trötta men tog en omväg hem ner till hamnen.

idag har vi spenderat ett par timmar på stan också. jag hade två saker jag skulle försöka hitta när jag åkte till Göteborg: en Ralph Lauren-tröja och en speciell Peak-tröja. jag hittade RL till sist, på ett ställe jag inte ens visste sålde det, Ströms. jag trodde att det skulle finnas på NK, men icke! där fanns det mycket annat fint, men inget som jag behövde riktigt, väskor har jag. men en kabelstickad mörkblå Ralph Lauren gick följa med hem! sen shoppade jag nya Ecco-skor på rean, fast rödrosa likadana som dom blåa, dom är så sköna! klockan fyra gick tåget hem och det var skönt att få åka hem igen. det är roligt att komma iväg och se lite annat och så, men väldigt skönt att få komma hem också! det blev en lång redogörelse, men jag är så jäkla nöjd!


ett hej från Lisebergsbanan! 

Tove på tapasen

Göteborgs hamn, det var en jättefin solnedgång som vi precis missade att få med på bild.

Jag och min nya kissekompis :) 

Hallonmojito! MUMS! jag glömde visst fota maten, jag snapchatade tydligen bara den till min mamma, haha! 

Jag ville ha ett kort på oss som inte var en selfie :) 

Inga kommentarer: