tisdag 28 juli 2015

helgen i Götet

Hej hallå! Igårkväll kom jag hem efter en härlig helg i Göteborg. Jag och Tove åkte dit med tåget på lördagmorgonen och var framme lagom till lunch. Vi gick en sväng på stan och sen fick vi för oss att vi skulle gå till hotellet, den här gången bodde vi på Gothia towers och när vi väl börjat gå så börjar det spöregna, så vi var ganska blöta när vi kom fram. Efter lite strul så fick vi vårt rum och då gjorde vi oss i ordning och drack lite skumpa sen tog vi en taxi till Avenyn. Vi hade bokat bord på en restaurang som heter Miss Sophie. Och jag kan rekommenderar alla ett besök dit, riktigt bra och god mat. Vi åt väl inte en avsmakningsmeny men vi fick in lite olika rätter och det var mycket uppskattat, väldigt bra kött - jag gillade flanksteken och ankan bäst, en aioli att dö för och en magisk morotspuré. Som om vi inte blev mätta efter den måltiden så beställde vi in en dessert att dela på, det var rabarber, vaniljglass, jordgubbar och kolasås vad jag kommer ihåg, jag glömde fota.

Efter maten så gick vi vidare till en pub som hade takterrass som också låg på Avenyn. Tanken var att sitta och dricka lite och sen gå ut och dansa. Men när vi väl började shota så small det bara till för mig så jag blev väldigt full och bestämde mig för att åka hem, tråkigt och dåligt av mig men sånt händer ibland, det är inte mycket att göra åt. Tove var ute med ett par vi suttit och snackat med på terrassen så hon kunde i alla fall fortsätta kvällen vilket gladde mig.

Ny dag! Och dags för frukostbuffé! Det bästaste med att bo på hotell enligt min mening. Jag hade stora förväntningar då jag var supernöjd sist jag bodde på Gothia towers. Jag gillade det stora utbudet av glutenfria produkter, samt att man kunde få glutenfria pannkakor (men jag åt som det inte fanns nån morgondag så jag orkade inga pannkakor) och det tycker jag är superbra. Men äggröran, jag älskar ju äggröra och äter det nästan varje dag. Det här var den sämsta röran jag nånsin ätit, igår var den så rinnig så den bara flöt ut på tallriken och smörig smak, näääää det var jag inte alls nöjd med. Och man måste förstå att jag gillar äggröra väldigt mycket när jag gör en såhär stor sak utav det.

Vi gick och strosade runt och hade det mest chill. Vi hade tänkt att gå på Liseberg, men när det var så tråkigt väder och regnade titt som tätt så var vi inte alls sugna på att gå runt där när allt var blött. Vi åkte ett turisttåg igår som Tove inte alls var nöjd med, men jag tycker sånt är kul, man får se lite och man får reda på lite om staden. Visst att man har varit i Göteborg ett antal gånger så vet inte jag speciellt mycket om just staden eller dess historia. Tåget hem strulade lite, då var man trött men det var inte så farligt. Vi tränade på hotellgym igår morse, ett tabatapass som jag satte ihop, effektivt och bra! Det har varit en mysig helg, skönt att komma iväg lite! :)

Tove med vår fördrink på Miss Sophie.

All vår mat på Miss Sophie 

Tove är hungrig

Jag i min senaste klänning som jag älskar. Den är från Dry Lake och är underbar! 

Söndagens middag: ryggbiff och grönsaker

Måndagens lunch: mango burgare på en argentinsk restaurang precis bredvid Saluhallen. Den var riktigt fin med nån mangosås, tacochips, chevré, sallad, nötter, russin och nån dressing. 

Inga kommentarer: