söndag 13 november 2016

norrländskan.



Igår var det Norrländska mästerskapen i tyngdlyftning i Umeå. Det löste sig så bra att jag kunde vara ledig från jobbet den här lördagen och så jobbar jag nästa istället så jag kunde vara med och hjälpa till på tävlingen. Det var en riktigt bra tävling, bra uppstyrt, allt flöt på smidigt och många duktiga lyftare som gjorde väldigt fina lyft och många kvalade till SM nästa år. 
Jag var där från kl 9 till strax innan åtta på kvällen och då hade inte alla lyft klart än. Då var jag riktigt slut och jag ville egentligen stannat och sett Stefan Ågrens stötar, men Matilda skulle åka så vi tog sällskap därifrån. Så jag fick inte bara kolla på tyngdlyftningen en hel dag, utan jag fick hänga med massa kompisar, träffa nya härliga människor också :) 
På eftermiddagen stod jag och två till i fiket, det gick se lyftningen därifrån som tur var och det var rätt lugnt på eftermiddagen så vi kunde mest kolla på tävlingen. 

Efter en hel dag med olympiska lyft blir man ganska så taggad på att lyfta själv. Men halsen bråkar fortfarande, inte lika mycket men ändå alldeles för mycket. Så jag får vila minst en dag till, tråkigt men sant. Jag vill ju bara åka iväg och rycka!! :) hahaa, jag hinner men det är så trist och vänta. 

Idag har jag jobbat fyra timmar. Riktigt seg söndag, och det märks att kroppen inte är helt hundra för då blir jag helt slut efter en sån grej. Då sov jag ändå 9 timmar inatt eftersom jag var precis slutkörd efter dagen igår. Så det blir lugnt ikväll, det kliar i kroppen av att bara tänka det, haha. 


Inga kommentarer: