söndag 19 april 2015

härlig helg i vårens tecken

Godmorgon får man nästan fortfarande säga då det är söndag? Jag fick "sovmorgon" och sov till kvart över sju, haha :) det var jag himla nöjd med i alla fall. Igår gick dagen i ett , startade starkt med mina löpintervaller som jag sparat hela veckan, 4 x4 minuter löpning. eftersom jag inte har sprungit så värst mycket i mitt liv så tycker jag det är svårt och veta vilket tempo som jag klarar av men jag lyckades rätt bra, det var tunga ben på sista intervallen, men försöker tänka positivt: Nu är det bara 3,5 min kvar. hahaha, men det funkade ;) sen hade jag 20 min vila innan jag gick på min yoga, jag hann äta banan och svettas av lite. Och yogan var lika bra som vanligt! Så skönt :) sjukt bra start på min lördag.

Sen var det nästan dags för lunch och sen mötte jag upp Tove och Felix. vi gick en sväng ute i det fina vädret, lekte lite på lekplatsen med Felix, åt mellanmål (skönt med fler som måste äta på typ bestämda tider :)) gick och matade ankorna i Slottsparken och sen lagade vi gomiddag! Hemmagjorda hamburgare med sötpotatispommes och sallad till, alltså jag vet inte hur Tove gjorde men hon fick till såna saftiga och fina burgare så det var inte klokt! Så vi åt och åt och åt :) hahahaha. sen slappade vi i soffan och hade en riktig mysdag :)

Idag har jag vilodag. jag planerade veckan så att söndagen skulle vara helt fri. jag lägger ofta mina vilodagar på dagar som jag jobbar, det är ju inte direkt vila men gillar att ha mina fria dagar att träna på, har mycket energi då. men känns väldigt skönt att bara ta dagen som den kommer idag, kroppen känns lite trött. jag gick en minipromenad nu på morgonen, bara runt Skälby och det var härligt att bara traska lite och se alla vårtecken! Älskar våren :) vad som händer idag vet jag inte riktigt, kan bli någon mer promenad eller en längre tur på cykeln, klockan är ju inte ens tio ;) tjohej!

Goa Felix matar ankorna, han verkade tycka att det var rätt skoj :) 


Underbart när allt börjar poppa upp och börja blomma, naturen blir grönare och finare! 

Inga kommentarer: