måndag 13 april 2015

äntligen måndag!

Hejhej! Äntligen måndag, yeeey! Jag är alltid ledig på måndagar så ingen måndagsångest här inte ;) jag har jobbat hela helgen så det har bara blivit jobb och lite träning igår, den gick fint! Idag har det varit fullt upp trots ledighet, det är först nu jag får en stund att sitta ner och koppla av. Dagen har gått alldeles för fort känns det som, haha :) Jag startade med tvätt, frukost och handling för första delen av veckans mat. Jag äter gärna samma sak flera dagar i rad bara det är gott och det underlättar vardagen att slippa stå och laga mat varje dag. Sen tog jag tåget till Nybban så gick jag och mamma och tränade på Friskis, hon tränar där i vanliga fall. Mitt styrkepass stod på schemat så det blev marklyft, chins-träning, en mag- och ryggövning sen var man tvungen och leka av sig lite på ett nytt gym. Testa saker som inte finns på Malkars, det är kul :) jag gillade Friskis i Nybro, lagom stort gym, kändes inte trångt och fanns mycket att välja på! Kul att träna tillsammans med mamma, även om vi inte gjorde samma saker.

Efter träningen var det dags för mat!! Vi åt på thaistället dom har i Nybro och det är så god mat där! Vill du ha maten lite starkare frågade hon, jaaa det ville jag. Och starkt var det, men gott :) sen gick vi en vända på stan i Nybro och kikade in på Torg ett och kom ut med en kasse nya kläder! Jag har inte handlat kläder på evigheter så passade på när jag hittade saker jag gillade och som inte var alldeles för dyra heller :) Kul! Sen hade nästan hela eftermiddagen gått och det var dags att åka tåget hem, fyyy vad trött jag var då! Jag höll på att somna, men sen blåste det världens motvind hem från stationen så nog piggnade jag till och det var väl tur det för nu väntade en promenad tillsammans med Johan. Ett litet mellanmål hann jag trycka i mig innan vi gick rundan runt Svinö, men det var skönt! Mina små ben är rätt trötta nu kan jag säga och imorgon väntar ett benpass, haha :) men jag ska sova ett par timmar innan så dom hinner nog återhämta sig ;)

När jag kom hem från promenaden så lagade jag lite mat. Pannbiff var länge sen och det blev jag sugen på förra veckan, hade lätt kunnat göra min köttfärsröra som jag ätit i fyra dagar redan men tänkte att nån måtta får det va! Hahaha :) så pannbiff med massa lök blev det, stekte champinjoner och kokte råris till, skulle haft broccoli till men glömde bort det, får koka det till matlådorna imorgon istället :) så en god middag är nere i magen och nu sitter jag i soffan och kommer inte gå mer än till sängen om nån timme! Så det var min dag, tjena!

En sånhär chins/dips-ställning har vi inte på malkars, så den måste provas! Den funkade bra, men gillar gummibanden bäst tror jag :) 

Mina fina mamma och jag färdigtränade! :) 

Thaimat, kyckling i panengcurry , mums,

Min middag, jag var lite hungrig så började äta innan jag fotade, hahaha! :) 

Inga kommentarer: