lördag 7 februari 2015

lördagsgodis!

God lördagkväll! Jag sitter hemma i soffan och halvkollar på Melodifestivalen med tända ljus och myser, det är ju stormvarning och jag har noll lust för utgång. Jag skulle ju gått ut för två helger sen men då var jag sjuk så jag får vänta in nästa tillfälle, nu väntar ett gutt marklyftspass imorgon istället, hur värt är inte det? :) Supertaggad!

den här dagen startade jag med 20 min på crosstrainern innan mitt älskade Yoga-pass. jag känner att jag förbättras lite för varje vecka som går, det är mycket att tänka på och jag älskar känslan efteråt! Det är synd att jag jobbar varannan lördag för det är veckans bästa klass. Sen var det att cykla hem och duscha och göra sig iordning för jag skulle möta upp Tove och Felix för lunch på stan. jag körde en ceasarsallad på Harrys, det satt fint! Alltid lika kul att hänga med dom två :)

när jag kom hem på eftermiddagen så slocknade jag i soffan i 1,5 h. inatt har jag för första natten på den här veckan sovit bra, sju timmars sömn, jag antar att jag har lite att ta igen så det var skönt med en nap. sen drog jag igång det planerade pizzabaket, hemmagjord pizza är ju riktigt najs.

nu har jag googlat lite recept för kommande vecka, jag ska försöka få in mina fem mål mat om dagen. jag har skrivit lista, det kommer bli en utmaning men om man har en plan så går det oftast lite bättre. imorgon tänkte jag baka lite nyttiga snacks som jag hittade  :) mitt lördagsgodis blev fruktsallad med citruskvarg och te, alltså det är ju egentligen godare än godis?

Hej lille busungen! :) Hur söt är inte du ? 

Hemgjord pizza, mozzarellaost, magnifico salami, ananasringar, champinjoner och kantareller. sen slängde jag på lite kycklingfilé som jag hade över från veckan. behöver jag säga att den var god?

lördagsgodiset! LOVE IT. mango, banan, blodapelsin, kiwi och jordgubbar - toppat med citruskvarg. 

Inga kommentarer: