onsdag 18 februari 2015

friction.


Jag såg på spotify att imagine dragons hade släppt ett nytt album vilket jag har lyssnat på i dagarna två nu. jag gillar det. warriors har jag lyssnat på ett tag men nu finns det lite nytt också :) 

idag väckte Svante mig vid kvart över sex, jag försökte somna om för jag hade ställt klockan på sju. jamen, det gick ju inget vidare. så jag gick upp vid halv sju-tiden. det är mycket pip på mornarna så man ska komma upp. ja men det är ju skönt att komma upp i tid iaf ;) så jag var på gymmet strax efter halv åtta och det var dags för ben idag! jag jobbade på mina frontböj, jag filmade lite och tycker att jag vrider handlederna för mycket så la händerna i kors istället, det såg bättre ut. det kändes som jag hade dåligt med energi trots med bra sömn men jag kämpade igenom hela passet ändå. upphöjda marklyft, utfallsgång, raka mark, benpress, höftlyft + lårcurl på boll, utfall i smithen och sen lite mage som bara bestod av två övningar: pikar i trx och sidoplanka i trx. två effektiva övningar som tar bra, jag hade sjuk träningsvärk i sidan efter förra veckans pass :) 

nu har jag kollat på gårdagens Biggest loser och snart väntar lite lunch innan det är dags för jobb igen. ha en fin dag :) 

frontböjen är däremot bättre än de vanliga böjen. då klarar jag att hålla ryggen neutral hela tiden. men jag körde inte med några vikter idag utan bara banade in rörelsen. det tog ändå kan jag säga. 

Inga kommentarer: