lördag 21 februari 2015

fetfredag

hallå härliga lördag! lite sol hade ju inte suttit fel men det bjuds på regn. man kan väl inte få allt :)
igår var det fullt upp, jag blev som vanligt väckt tidigt, men jag softade hemma ett tag - mest för att jag inte var så sugen på gymmet. men efter några timmar åkte jag iväg och körde axlar och mage, det gick sådär men så är det ibland. sen gick jag till Gina och köpte en tröja som jag är nöjd med och så köpte jag med mig sushi hem, det var ju ändå fredag! sen skulle vi åka till mormor o morfar lite spontant sådär och då köpte vi med oss fika , semlor från Danskan! tjoho, nu har jag ätit min dos av semlor för iår och är supernöjd med att alternativen bara ökar för mig med glutenintolerans. jag är glad att det är så "inne" att inte käka så mycket gluten - det ökar bara förståelsen och utbudet till mig som faktiskt inte kan äta det för då blir jag sjuk.

jag hann hem och vila en stund innan Johan kom bort hit , så käkade vi gyros och kollade på Big bang. den senaste säsongen har vissa roliga glimtar faktiskt. så istället för fettisdag den här veckan så blev det en ordentlig fetfredag, hahah :)

idag var det dags för min älskade glödyoga! och min favoritinstruktör var tillbaka, hennes pass är så tuffa. det bara droppade om mig idag, länge sen jag var så slut och svettig efter ett yoga-pass. Så härligt. innan yogan trampade jag i trappmaskinen i 20 min, det var ju också jättejobbigt. så jag är helt slut nu! och med tanke på att jag sovit riktigt dåligt inatt så är det helt fantastiskt att jag kunde köra ett så bra träningspass, men nu måste jag vila mig ett tag. och så fick jag ont i magen. efter min vila ska jag göra chokladbollar, alltså hälsosamma :) Svante är fortsatt morgonpigg, det kommer nog inte ske någon ändring på det. igår gjorde jag en leksak som vi båda uppskattade.

min nya tröja från Gina. 149.- var ju som hittat! 

Gulle-Svantisen ligger som vanligt på tidningen jag ska läsa. 

Visst ja, igår var det ju inte heller en helt vanlig fredag - det var På Spåret-final! Och vilken final, vilken avslutning. Äntligen vann mina favoriter, jag blev så glad. Men samtidigt ledsen, för nu är det ju ett halvår till nästa säsong drar igång. 

Inga kommentarer: