torsdag 26 februari 2015

kvarg + ryggpass

det blir ju bara värre för varje natt, halv fem imorse ville kissen att jag skulle gå upp. jag messade med mamma idag och frågade om han aldrig dampade loss hemma hos dom på nätterna. jag fick till svar att nej dom hade ju kattsäkrat hemmet så han hade inget kul att leka med då... han har kommit på att det är jättekul att hoppa på mina klänningar i min klädställning som står framme i sovrummet. han leker aldrig med den annars, bara när jag ska sova eller när han vill att jag ska gå upp. jag kan ju inte direkt gömma den i nån garderob heller eftersom den tar ganska stor plats... klockan sex gav jag upp, då fick jag väl sova en timme stötvis. jag åt min gröt och cyklade bort till gymmet, det sköna med att vara där så pass tidigt är att jag kan ta hur lång tid som helst på mig :)

idag stod rygg och biceps på schemat, trots tid morgon (kl 7,00) så hade jag mycket energi och jag supersetade mig igenom hela passet i numera vanlig ordning. så det gick väldigt bra idag! jag körde chins i gummiband/stångrodd, bred kabelrodd/latsdrag i kabel(Kobran läste jag i en tidning att den hette..) enarms latsdrag/enarmsrodd, hantelrodd/rygglyft m roterande vikt, bicepscurl i kabel/hantelcurl i sidan och sen avslutade jag med tabataintervaller på löpbandet. slut tjej satte sig i massagefåtöljen och drack sin proteinshake :)

jag är fortfarande trött i kroppen, jag har lagat mat + matlådor och städat lite sen jag kom hem. nu ska jag lägga mig i soffan och vila innan jobbet. det är ett kort pass idag, vilket känns skönt! det blir nog en kvällspromenix efteråt!
gymtjej! 

Icas nya smaksatta kvarg är väldigt god. den finns med hallon också men den var inte god, då gör jag hellre egen med frysta hallon blandat med naturell kvarg, men den här med persika och passion var väldigt trevlig. och jag längtar så till persika, nektarin och jordgubbstider!! men får äta mango och kiwi under tiden :) 

Inga kommentarer: