söndag 27 oktober 2013

glutenfria lussekatter

Då var det dags igen, vad jag har längtat! Med knappt två månader till jul är det inte en dag för tidigt att baka lussekatter :) det var dock en väldigt tråkig deg idag, den var en aning för kletig och fick försöka ett par gånger innan jag kom på hur jag skulle rulla ut dom utan att de blev dränkta i mjöl. så de blev en aning torra, men då får man doppa i mjölk och ibland blir dom godare när man tar upp dom från frysen. vi får hoppas på det, första plåten råkade jag glömma nån minut för länge (de som ligger underst på bilden ;))..

Inte så fina lussekatter, men de funkar :)
jag använde mig utav Sempers recept, som vi gjort i alla år, jag tror de blev "misslyckade" för jag blandade två mjölsorter.. 

Kl 9 vaknade jag idag, men eftersom klockan ställs tillbaka en timme så var klockan åtta, jag tyckte inte det var någon större idé att somna om , så gick upp och åt min gröt och sen cyklade jag bort till Malkars. chins-träning stod på agendan idag, plus lite mage. jag har som mål att klara en riktig chin till nyår, jag har väldigt mycket att jobba med! jag kände mig ganska svag, men det är det jag ska jobba upp :) 

Inga kommentarer: