lördag 19 oktober 2013

ny vinterjacka

Igår var det dags för gymmet igen, det var med glädje jag cyklade iväg strax innan nio. eftersom jag fick rekommendationen att inte maxa de två första dagarna så blev det ett armpass, jag kan maxa biceps och triceps, men jag blir inte slut i hela kroppen när jag gör det. jag märkte att jag inte tappat jättemycket i styrka trots allt - förutom på ett ställe: bålen. den är inte alls stark, så får börja nöta plankan igen känner jag. men det går fort! jag klarade fortfarande en pull up :)

vid lunchtid igår så mötte jag upp Tove med lillen och Madde för en trevlig lunch på Ming. sen kikade vi på utbudet i Kalmars butiker, jag köpte en ny vinterjacka trots att jag har köpstopp på jackor. jag såg den förra veckan och har tänkt på den sen dess, så jag fick köpa den iaf :) Tove och dom skulle ha fredagsmys med tacos och Idol som jag blev inbjuden till och det var en himla trevlig kväll, fastän jag inte tycker att Idol håller samma kvalité som föregående år, inget jag känner att jag måste följa.

idag har Johan och jag kört ett axelpass och avslutade med ett par magövningar. det känns så bra att vara tillbaka och nu ska jag jobba med styrkan. mitt mål är att klara "riktiga" chins innan året är slut, för tillfället kan jag bara göra smala med omvänt handgrepp, så jag har lite att jobba med :)


Min nya mysiga jacka från Esprit

Gårdagens solnedgång över Varvsholmen

Inga kommentarer: