torsdag 29 oktober 2009

JAG TYCKER OM ATT JOBBA DÄRFÖR HAR JAG TVÅ JOBB


Jag har klarat av den här dagen också, jobbat 8 timmar, kom hem o duschade och nu har jag legat i soffan i två timmar, värt! Mammas pojkar känns inte riktigt skoj längre, det händer ju ingenting, inga bråkar med varandra, hälften av tjejerna vet man knappt vilka det är, knappt inga får åka hem, lite smårörigt, men ett eller två program till så tror jag det löser sig ^,^

Jag jobbade ju igår 14-21,15 på ICA och åkte till Olearys kvart i tio och jobbade där till halv tre. Började på ICA idag igen kl 10. Folk frågar mig hur jag orkar, en av mina chefer säger att jag ska säga till så att jobben inte krockar så. Det här var ju ingen ting, har ju haft helvetes jobbigare dagar och pass än detta. Det här är ju ingenting. Och grejen är att jag är van och sen gillar jag det också. Om jag inte hade pallat att kombinera två jobb så hade jag inte haft två jobb. Men jag tycker om att jobba, visst att jag gnäller på båda mina jobb ibland , men det gör alla. Men jag tycker verkligen om att jobba, så det är därför jag gör det. Sen när lönen väl kommer så känns de ännu bättre ;) Visst att man känner sig sliten ibland, men då har man en ledig dag och kan göra absolut ingenting. Jag tycker om att ha något och göra, blir så lätt rastlös av att bara sitta hemma. Jag kommer fortsätta såhär så länge det går och så länge jag tycker det är kul. Jag tycker inte det är kul att gå ut varje vecka i Kalmar (utelivet har inte såå mycket att erbjuda) och att sitta hemma funkar en fredag i månaden liksom... Och nu är det inte långt kvar till semestern heller, det kommer kännas så sjukt. Jag har jobbat sen jag slutade skolan, i 1½ år och kombinerat två jobb i ett år. Jag är förtjänar det här, det vet jag :)

Det blir nog en tidig kväll och så väntar ett 10timmars imorgon!

Inga kommentarer: