tisdag 26 april 2016

every day is legday!

Först och främst: grattis på 50årsdagen käre far!! :) när jag ringde och grattade för en liten stund sen så fick jag frågan om jag vaknat först nu... haha, jag skickade ett sms det första jag gjorde imorse men  det räknades kanske inte :P 

Det har varit en lång dag, föreläsning både på förmiddagen och eftermiddagen. Nu är man inte van vid att sitta så många timmar efter alla moment i köket, så koncentrationen sjönk ganska fort. Jag var hemma vid tre-tiden så då åt jag mellanmål, la mig på soffan i 20 minuter innan det var dags att cykla till Boxen. 

Idag körde jag tillsammans med Matilda och Frida, vi körde deras programmering så nu har dom övertalat mig att också köra den, vilket ska bli skoj! Idag var det fokus på ben. 
4 x 8 back squat 75% av max = 55 kg
det var tunga åttor kan jag säga, men med bra pepp och passning gick det vägen. 
EMOM 10 min alternera:
8-12 front rack lunges (30kg)
1 ropeclimb 
Jag har ju börjat få kläm på repklättring och ett perfekt tillfälle att öva på det, ja det gick ju inte alls.. Första varvet gick bra, sen  fick jag inte till fotlåset och när jag väl fick till det så orkade jag inte dra mig upp plus att jag hela tiden är rädd för att ramla ner och slå ihjäl mig. Men jag övade och det är bättre än inget. 
Sist men inte minst:
3 x 8 
single leg deadlift (12 kg KB)
bulgarian split squat (12 kg KB) 
1 min vila mellan varje

Det var ett tufft men roligt pass. Matilda skrev till mig innan vad vi skulle göra idag och att det var bra för det var inte så mycket flås. Hahaha, alltså pulsen gick upp på alla övningar och det var jättejobbigt. Men så kul att köra tillsammans, man får så mycket energi utav det. 

Nu ligger jag i soffan och väntar in Biggest Loser, sen ska jag sova :) 

Inga kommentarer: