måndag 11 april 2016

clean complex.



Umeå levererar riktigt fint vårväder nu, sol och behaglig temperatur! Ett stort plus är att det inte blåser så vansinnig som i Kalmar :) jag hann inte njuta av den så länge då vi spenderat en stor del inne i skolan. Imorgon ska vi ha redovisning, hoppas det kommer gå bra. 

Dagens träning
uppvärmning - när det är ljust längre om kvällarna och en behaglig temperatur då får vi ge oss ut och springa och ha uppvärmning utomhus.. det här med att springa har jag inte saknat
Clean teknik
Clean complex:
1 hang power clean
1 hang squat clean 
1 hang power clean 
1 hang squat clean 
ett jobbigt complex, där det tar på krafterna i hela kroppen och även greppet.. det gick sådär idag, då 37,5 kg åkte upp men på 40 kg klarade jag bara 1 PC och 1 SC sen tog det stopp, fastnade på den andra power cleanen fem gånger.. Lite frustrerande!! 
Metcon: 
20 sek frontböj 50/30
20 sek vila
20 sek burpees 
60 sek vila 
x 6 
Så totalt sex rundor och max reps under varje intervall. Eftersom det var lång vila så kunde man köra på hårt då man hann återhämta sig bra :) sån här typ av träning tycker jag är kul. Plus att det var övningar som jag tycker att jag är rätt bra på också, så det gick väldigt bra. 101 reps.
Innan passet började så övade jag på mina handstand pushups, det har blivit lite det jag fokuserar på nu. Så idag klarade jag en med två kuddar, tjoho! En kudde nästa :) 

 Nu är jag helt slut men ska se Biggest loser innan jag kryper ner. 

Inga kommentarer: