söndag 10 april 2016

söndagens träning



Jag hade tänkt plugga jättemycket idag. Jag har fortfarande inte öppnat boken eller pluggat något annat heller. Tur att jag fick lite gjort både i torsdags och fredags när jag inte tänkt. 

Jag har som vanligt på söndagar tränat tyngdlyftning med Boxen Barbell. Idag körde vi ryck, först mycket teknikträning som mestadels gick dåligt. När det går dåligt så blir det oftast inte superkul heller, men till slut vände det och jag kunde avsluta passet på topp (nästan, då jag ökade vikten och failade två gånger, haha). Vi gjorde en del drop snatch både med och utan push press, vilket jag tycker är en rätt läskig övning då jag inte gillar att pressa stången bakom huvudet för det känns inte som jag har någon koll på vart den ska ta vägen och är rädd att få den i huvudet. Men det gick rätt bra och jag kände mig lite säkrare på slutet. 
Sen avslutade vi med ett komplex:
1 ryckdrag + 1 hang squat snatch 
jag avslutade på 27,5 kg vilket jag är supernöjd med! 
Fredagens ryck gick så himla dåligt, det började dåligt idag också och självförtroende låg ganska nära botten men under passets gång så ökade det och när passet väl var slut så kändes det mycket bättre än när jag kom och jag fick till vissa saker väldigt bra! Jag lyckades få med mig Emma på träningen också, så det var extra kul :) 

Ja, jag får väl ta tag i pluggandet nu. Hej hopp 

Inga kommentarer: