lördag 18 mars 2017

vietnamesiska vårrullar

Hejhej! 
Förkylningen går åt rätt håll, men jag är fortfarande inte helt bra.. Det börjar bli riktigt segt nu. 
Igår kom jag in i ett bra flyt i pluggandet, ska försöka göra lite innan jag cyklar bort till Boxen och kollar på när 17.4

Igårkväll gjorde jag & Linnéa vietnamesiska vårrullar. Det ser så festligt ut, så vi traskade bort till Maxi för att inhandla ingredienser. Vi valde räkor, gurka, morot, mango, äpple, avokado, ärtskott, purjolök. 

Här ser ni resultatet;
Det blev inte riktigt som vi tänkt oss, dom blev inte så fina som de som kommer upp i Instagram-flödet. Men det var roligt pill och det var gott :) Då tycker jag nog det är roligare att rulla sushi, men det här krävde mindre jobb. 

Umeå bjöd på en fin solnedgång igår. Det är så skönt att det är ljust längre än till kl 15 nu. Man blir mycket piggare och gladare :) 

Inga kommentarer: