torsdag 4 augusti 2016

två nya PBn


Idag är jag ledig igen, skönt innan helgens jobb drar igång. Jag tog sovmorgon ända till kl 8 och så åt mamma o jag frukost i lugn och ro och kl 10 var jag inne på Boxen. Jag var trött idag och kände mig inte alls motiverad till att träna. Vi är ett gäng på boxen som har följt the training plan men nu har han som haft hand om det bytt till en annan programmering så jag har kört lite gamla pass från TTP som jag inte hunnit med. Men både boxen i Kalmar och Umeå och en annan programmering - Built by Bergeron har testvecka denna vecka - och det är alltid roligt! Så idag stod ryck och stöt på programmet. 
Ryck gick riktigt dåligt idag, jag fick inte till tajmingen och känslan var inte bra. Jag gjorde en squat snatch på 32,5 kg men 35 gick inte. Jag hade säkert kunnat göra en power snatch men jag har fokuserat så mycket på sittet nu och gör gärna det så mycket jag kan. 
Så jag gick över till stöt. Här var det helt annorlunda, känslan var riktigt bra! Överstötarna kändes lätta! Jag tog med mig ett nytt PB hem: 52,5 kg. +2,5 men det är alltid något! Den här powercleanade jag upp och när jag misslyckats två gånger på 55 kg så tog jag av vikten och körde ett komplex:
Varannan minut i 10 min:
1 squat clean + 1 front squat på 50 kg 
Sen körde jag på 52,5 kg och så testade jag 55 kg också. Jag fick till vändningarna till att sätta mig så när jag hade så bra känsla och tajming så kunde jag inte sluta. Så ett PB i vändning på 3 kg :) 
Lite kippade pullups i vilan och en ordentligt stretch efteråt då min höft säkert tog stryk av alla tunga lyft. KUL PASS! 

Ikväll ska jag på kalas då min farfar fyller år :) 

Inga kommentarer: