söndag 28 augusti 2016

spelkväll



Nu har ens lediga veckan redan sprungit förbi, det har varit skönt att bara vara lite innan plugget drar igång igen. Men jag ser faktiskt framemot den här terminen så det ska bli skoj. Igårkväll så sågs ett par från klassen hos Linnéa där vi drack lite vin och spelade spel. Det var en  himla trevlig kväll. 

Innan på dagen så var jag och tränade tillsammans med Frida. Den nya proggen har flera cykler som man ska följa och det är väldigt roligt. Så igår körde vi marklyft, back squat samt en 7 mins AMRAP där antalet reps ökade med 3 efter varje varv av wall ball och toes to bar. Direkt efter den var slut hade man 5 min på sig att hitta 1RM av komplexet: 
1 clean + 1 front squat + 1 jerk 
jag trodde inte jag skulle ha så mycket krafter till det och jag visste att det skulle vara jerken som skulle sänka mig såfall. men det gick så himla bra så jag lyckades få upp 50 kg - vilket bara är 2,5 kg från PB. Så jag vart jättenöjd med det! :) vi körde böjen efter det här och vi skulle bara göra tvåor men dom var såå tunga, haha! 

Idag blir det träning med Boxen Barbell, det är alltid lika roligt! :) 
Lilla Linnéa och jag! Vi var grymma på Med andra ord och sen spelade vi Masterchef vilket också var skoj:) 

Umeå bjöd på en fantastisk solnedgång häromdan. 

Inga kommentarer: