torsdag 25 december 2014

julaftonen.

De här dagarna har rullat på i 180, jag har öppnat affären tre dagar i rad nu och de två första timmarna är ju sjukt dryga men sen har tiden gått fort. det är skönt det! när jag slutade kvart över tre igår så var det bara att cykla hem och duscha, sen hämtade min bror mig så åkte vi till Nybban. vi hade vårt årliga julmys med bara familjen - så skönt och stressfritt! oturligt nog fick min mamma hoppa in och jobba men hon kom hem från rasten och käkade med oss. trerätters i vanlig ordning, den här julen åt vi kräftstjärtstoast till förrätt, ankbröst och potatisgratäng och sallad till varmrätt och marängswiss till efterrätt. jag stod för efterrätten men hade inte riktigt tid för att baka något speciellt så slängde bara ihop en marängswiss - så sjukt underskattad efterrätt , den är ju så himla god :) så det var en himla trevlig afton, jag var inte i säng förrän kl 23 så det blev inte så många timmars sömn inatt.. men det är sånt man får ta ibland.

det blev som sagt jobb idag också, men det var väldigt lugnt nu på eftermiddagen så jag gick hem en halvtimme tidigare. jag var sjukt opepp på träning när jag kom hem och hade hellre bara lagt mig i soffan och sovit en timme eller två, men eftersom jag inte ska gå ut ikväll så kändes det rätt meningslöst. så jag bytte om och cyklade in till city-gymmet. där var det jag och ett par som samsades om lokalen, axlar och mage körde jag idag och det var inget vidare pass... men jag kämpade på en timme så får vara nöjd med att jag orkade ta mig dit iaf.

imorgon är jag ledig :)

jag var extra fin med tomteluva igår på jobbet !

varmrätten: ankbröst, potatisgratäng, rödvinssås och sallad. MUMS! 

Inga kommentarer: