söndag 14 december 2014

pepparkakskladdkaka och jeans

Gokväll! idag vaknade jag upp till solsken, men med jätteont i halsen, det går i vågor men idag gjorde det ont så hoppade träning och tog rundan ut på Svinö. så sköööönt och fint :) vad lite sol kan göra. sen kom min pappa och hämtade upp mig, dom hade köpt nya möbler som jag skulle hänga med att bära och sen fixade vi middag (mest pappa) och fika (mest jag) till oss och mamma. så det har varit en heldag i Nybban , det var trevligt. vi åt lax och rotfrukter till middag och sen gjorde jag Pepparkakskladdkaka till fika, även den är från Lindas bakskola - det är en skattgömma, det dyker bara upp nya grejer man vill testa på. jag bytte till glutenfritt mjöl rakt av och det blev bra! :)

imorgon hoppas jag att halsen är okej igen, men det blir även en vända till min frisör , kände att det var dags att fräscha upp hårsvallet! godnatt

Från min fina morgonpromenad, jag tog rundan genom fårhagen idag - mer sol där :) 

Nyaste koftan från HM, mycket akryl men jag älskar den! 
Och Diesel-jeansen - mina favoriter. Det roliga är att dom gick sönder för ca två månader sedan, så jag gick och köpte nya i samma storlek, men upptäckte att jag knappt kunde knäppa dom då pga viktuppgången. så jag la dom åt sidan och sa till mig själv att om en månad ska dom sitta bättre. och en månad efter gick det knäppa dom men det satt åt liksom, dom satt inte perfekt... så jag gav det en månad till och nu har det gått två månader på onsdag och nu sitter dom väldigt bra igen! så min periodiska fasta ger resultat, fast den har jag nog bara kört 5-6 v. men det är kul iaf! :) 

Inga kommentarer: