fredag 26 februari 2010

SKÖNA VÄRLD VACKRA VÄRLD

allting snurrar fast jag blundar överallt finns stängda dörrar
nu är likadant som förr va, jag kan inte fatta för att
det som görs och det jag hör har inte samma innebörd
men ge mig allt så är jag nöjd med det jag får och det ni gör för mig
jag vill se på sanningen så att jag kan finna allt i den
men inför andra andningen har nån hunnit hällt salt i den
hur orkar alla ingen tröttnar jag är rädd att jag ska störta
ville finna nåt i den så att jag klara landningen

om allt va gratis skulle du då bara ta
om inget gav nånting sa gav jag mig nog av

du sköna värld är allting gjort för mig
du vackra värld är nånting gjort för mig

jag har ingen aning om vart alla dom som springer som
dom alltid var på väg nånstans dit dom trodde att det fanns
vill ju också börja springa men jag är rädd att jag ska trilla
snurrar på liksom förut men mitt i allt står tiden still

om allt va gratis skulle du då bara ta
om inget gav nånting sa gav jag mig nog av

du sköna värld är allting gjort för mig
du vackra värld är nånting gjort för mig
du sköra värld är inget gjort för mig
du sköna värld är allting gjort för mig

har hört av nån nånstans att allting stannar kvar
fattar just nu ingenting
att tro att allting det jag en gång gjort och sa
skulle finnas i något arkiv över mitt liv, över mina val

du sköna värld
du sköna värld
du sköra värld är allting gjort för oss
du vackra värld är nånting gjort för oss
du sköna värld är allting gjort för oss


- en av de bästa låtarna i hela världen. charta 77 , försök hitta ett bättre band.

Inga kommentarer: