söndag 14 februari 2010

DÅLIG LEGGKONTROLL?!


Jag har sedan innan varit medveten om att folk som är under 18 år har kommit in på vissa uteställen här i Kalmar. Ett ställe är värre än alla andra, Bistrobar. Ifredags så gick min lillebror dit med en kompis. Min lillebror är 16 år, alltså 93a, hans kompis är var 92a men har inte fyllt sina arton ännu. Jag får först bara höra detta av min pappa och när jag väl frågar ut min bror om detta så ställer jag två frågor:
- var det inget folk?
svar: jo det var folk, om det var mycket eller lite vet jag inte, eftersom han aldrig varit ute där innan, men folk var det iaf.
- fick du inte visa legg?

svar: jo, det fick han men fick komma in ändå. alltså, vad är det för jävla vakter och släppa in en 16åring? tacka vet jag mina Olearysvakter, de är mycket bra :) men min bror var iaf nöjd när han fick vara på Bistro och dricka lite öl... Om man ska jobba som vakt måste de ju har koll vilket år som gäller, herregud vad håller de på med...

Inga kommentarer: