torsdag 26 november 2009

UNDERBARA THAILAND

Nu sitter jag i Krabi, Thailand, andra sidan jordklotet och har det riktigt bra! Vi har spenderat tre hela dagar pa on Koh Mook dar vi bara ha slappat, solat och badat. Sa nu borjar man bli lite brun igen, vilket ar sjukt nice =)

Resan borjade inte sa bra nar jag inte fick checka in pa Arlanda for att jag inte hade nan hembiljett, sa fick i all hast boka ett lagpris ut ur thailand. Sen var det mest en himla massa vantan, men det gick. Jag traffade Victor och ganget pa flygplatsen som bestamt, vilket var en himla tur annars skulle jag fatt panik! Vi kikade runt lite i Bangkok, sen tog vi ett nattag till Trang.
Jag hade aldrig forestallt mig hur skitigt och fattigt det ar har! Helt sinnes, lokalbefolkningen har inte ens riktiga toaletter, utan bara hal i marken typ. Nar vi bodde p[ Koh mook, bodde vi i bungalows (hyddor) dar hade vi inget varmvatten, mindre katastrof.... men nu bor vi pa ett fint hotell och ska bo pa ett fint hotell pa koh phangan ocksa, vilket man ser framemot. Haret ar sjukt ackligt nar man inte kunnat tvatta det riktigt. Idag kommer Victors flickvan ocksa, sa nu blir engelskan provad pa allvar.

Inte nog med det sa lyckades en kackerlacka krypa in i min vaska pa Koh Mook, smatt panik dar. Nu har jag rensat hela vaskan och den ar krypfri, mycket bra!

Jag har iaf det mycket bra och langtar inte hem till kylan alls, sahar trivs jag bast =) haha!

Inga kommentarer: