tisdag 6 december 2016

i fink you freeky



Det är fortfarande fullt upp. Den här veckan är vi i köket fyra dagar och sen har jag jobbhelg på det. Men det är sista, så det känns både skönt och trist. Skönt eftersom det är sista och trist för att jag måste jobba, haha :) 

Isöndags körde jag med Boxen barbell, vi skulle hitta 1RM split jerk. Mina jerks har gått så sjukt dåligt. Jag har jobbat med smådetaljer, främst med hur jag ska ha armarna och händerna och nu verkar jag hittat något som funkar för jag tog tangerat PB på 52,5 kg. Så jag hoppas att den feelingen håller i sig. 

Igår tränade jag och Ewa på kvällen. Vi skulle hitta en tung fyra i marklyft. Jag gjorde 4 reps på 100 kg. Jag trodde faktiskt inte jag skulle klara det, så det var riktigt skoj :) 
Vart 30 sek i 5 min: 2 reps marklyft på 95% av fyran = 95kg
den sista minuten så droppade jag till 85 för tekniken var helt åt skogen. det var riktigt tungt! 
Vi avslutade med en metcon:
4 RFT
21 wallballs 
18 hang powersnatch 
15 bar facing burpees
12 pullups 
den här var riktigt jobbig! men ändå skönt efteråt, jag behöver egentligen köra mer sånt. det kanske blir mer nu inför open. kul att köra något riktigt flåsigt ibland :) 

Jag bjuder på min nya favoritlåt, det är Camilla på Boxen som tipsat om den. Man blir väldigt taggad! 


Inga kommentarer: