onsdag 29 januari 2014

bara en massa mat!!

men en stor del av dagen har jag lagt till mat. jag känner mig jämt hungrig nuförtiden, jag försöker äta var 3-4 timme och då måste man ha lite små, nyttiga mål att ta till. 
jag började med brödbak, och när det stod på jäsning så gjorde jag paj. thailändsk kycklingpaj blev det idag, den är så himla god :) jag skulle testa och göra pajskalet på kikärtsmjöl, för jag läste att man kunde byta ut det mot mandelmjöl, tyckte det lät spännande. men det blev inte alls bra, så fick börja om och gjorde på mitt mandelmjöl i slutändan :) 
den thailändska kycklingpajen. pajskal gjort på mandelmjöl, i är det kyckling, röd chili, purjolök, minimajs och äggstanning på ägg och kokosmjölk. MUMS! 



jag testade de här bovetefrallorna från bok; Nytt bröd (som jag fick i julklapp, riktigt trevlig bok och jag har äntligen börjat komma ifrån att man är jobbig för att man är glutenintolerant! det är så pass känt i dagens samhälle så jag tycker det är allmänbildning att veta att det är gluten i bröd och pasta. men sen är det "poppis" att inte äta gluten för tillfället, vilket jag tycker är underbart för då passar det mig bättre :)) 

vissa likheter kan man väl ändå ana mellan mina frallor och de från bokens, jag gillar inte mjöla brödet så jag kastade på lite solroskärnor och flingsalt istället, det var gott! det var ett enkelt bröd att göra, lite drygt med kalljäsning bara! 

sen har jag gjort en omgång av mina goda energibollar som man kan äta som mellanmål eller när man är lite sugen framåt kvällen :) det är kul att prova nya recept och greja i köket! på fredag är det dags igen, vilket jag ser framemot :) 

Inga kommentarer: