tisdag 17 september 2013

bara en kropp.




Jag jobbar på Ica och när man jobbar i en livsmedelsbutik så möter man väldigt mycket folk. Det är speciellt när jag sitter i kassan jag förvånas över hur mycket skit folk köper. Det är godis, läsk, snabbmat, vitt bröd, energidrycker och cigaretter i var och varannan kunds korg, varje dag. Tänker folk inte på vad de stoppar i sig? Tänker de framför allt inte på vad de stoppar i sina barn? Börja ta hand om kroppen, du har bara en och den ska räcka hela livet. 

Jag åt själv fel i flera år, jag hade ingen kunskap och gick upp i vikt. mitt problem låg i småätandet, att jag aldrig blev riktigt hungrig och därför inte åt riktig mat. det här har jag ändrat på och mår så mycket bättre av att äta regelbundet och riktig mat. 

imorse körde jag ett tufft axel- och bröstpass, avslutade med dropset i militärpressen - helt slut i mina axlar nu! :) 

Inga kommentarer: