tisdag 13 augusti 2013

thailändsk kycklingpaj

Hallå ja!! Med ostabilt väder och lite kylig luft så passar dagarna utmärkt till träning och laga mat. Imorse så tvingade jag iväg mig själv för att köra axlar och lite mage, det gick som vanligt väldigt bra när man väl var där. vissa dagar är motigare än andra men om det hade varit för ett, två år sedan hade jag aldrig tagit mig iväg, då hade jag hittat på den ena bortförklaringen efter den andra, så jag är på rätt väg iaf! :)

dagens middag blev thailändsk kycklingpaj. ännu ett recept hämtat från min mamma :) jag gjorde pajskalet med mandelmjöl som vanligt, tycker det blir mycket bättre än de jag gjort med glutenfritt mjöl och så är det nyttigare :) det var inget avancerat recept, man stekte kyckling och purjo, sen blandande man det med hackad chili, minimajs, räkor och sweet chili sås, kycklingen kryddades med bland annat curry (och jag tog chilipulver, det skulle varit paprika i receptet, gjorde ingen skillnad). sen en äggstanning på ägg o kokosmjölk, sen var det bara och grädda. lätt som en plätt och mycket god :)


Min goda paj :) 

Inga kommentarer: