måndag 19 juni 2017

jag trodde änglarna fanns


Mest spelade just nu. Bra så. 

Igår eftermiddag anlände jag till Umeå igen. Jag for och handlade, sen styrde jag cykeln mot Boxen. Jag hann träna ryck, när jag skulle filma mitt sista set så BLÅSTE telefonen ner i asfalten, på en liten sten. PANG BOOM KRASCH! sa det inte, men skärmen på telefonen visade det desto tydligare. 

JAHA.... och inte nog med att århundradets spindelnät nu prydde min framsida så lägger touchen av på högra sidan. PANIKEN som uppstår när jag inser att jag inte kan ställa väckarklockan. All träningsmotivation var som bortblåst. Jag satt mest och stirrade på min telefon. 
När jag håller på att packa ihop mina saker så kommer jag på att min femma ligger hemma och skräpar, så jag böjde och sen åkte jag hem. 
Så jag kom upp i tid, jag började halv sex idag, och det är inte direkt att man vaknar av sig själv halv fem. Men arbetsdagen flöt på bra och nu har jag lämnat in telefonen på lagning som jag ska få tillbaka innan kl 18. Bra service. 

Jag hade tänkt skriva ett fint inlägg om Agnes kalas i lördags, men bilderna ligger på min söndriga telefon, så jag får bjuda på dom en annan dag. 
Det är skönt att vara tillbaka i Umeå, det är skönt att få börja jobba! Det är skönt att vara tillbaka på Boxen! Jag hade det skönt hemma, men nu är det här mitt hemma. 

OCH, sist men inte minst; jag KLARADE tydligen sista tentan. Helt orimligt, men SÅÅÅÅ glad! 

På fredag är jag ledig, så jag ska fira midsommar med massa kompisar :) 

Inga kommentarer: