onsdag 28 juni 2017

sound of walking away

Ännu en dag på jobbet. Jag råkade bränna mig på ugnssticket så har ett fint decimeterslångt brännsår längs underarmen.. jag förstår inte hur jag alltid lyckas. men det gör inte ont, och jag har varit med förr. Men annars gick det bra på jobbet, det var tungt att stiga upp i morse för jag sov dåligt. Men hoppas på en bättre natts sömn då jag jobbat och tränat idag :) 

Dagens pass med bästa Frida;
2 powerclean + 2 split jerk på 90% - 47,5 kg x 3 
Frontböj
75%/5 - 50 kg 
80%/1 - 55 kg 
75%/5- 50 kg 
83%/1 - 57,7 kg 
75%/5 - 50 kg 
85%/1 - 60 kg 
jag gillar det här upplägget. det är tungt med femmor, fast idag gick dom lätt. det mesta går rätt lätt nu, mina jerks var superbra idag! Jag är så glad att jag börjat få kläm på dom :) 
EMOM 10 min 
Odd: 5 thrusters (klättrande  vikt, men jag körde 4/5 på 30 kg)
Even: 200 m run (jag sprang inte riktigt 200 m, för jag hann inte det) 
jag var inte så sugen på flås och ibland är det tur att jag har Frida som tvingar mig göra sånahär saker. annars hade jag bara lyft vikter. grejen är att jag tycker det är kul när jag väl är igång och efteråt. men tröskeln dit är ganska hög. tröskeln till att snatcha är däremot obefintlig! 
Sen var jag tvungen och testa vad jag kunde köra i cluster. Jag fick upp 40 kg lätt, men vid 45 tog det stopp. 
Bra dag på boxen! Imorgon har jag vila, så jag undrar vad jag ska göra efter jobbet. 




Inga kommentarer: