onsdag 14 juni 2017

middag & solning


Igår bestämde jag och Madde oss för att bjuda med Tove på middag, eftersom hon snart ska ha en bebis till. Och för att det inte blev någon babyshower, jag tyckte personligen att middag med dessa två var ett mycket bra alternativ.
Vi gick till Kött och bar, det är en av dom bästa restaurangerna i Kalmar. Och om man gillar bra kött är det en fröjd att gå dit. Vi firade med alkoholfritt bubbel pga en gravid och en som körde :) 

Vi åt Gordon stripe steak (tror jag den hette) som var nötkött som inte var så senigt. Bästa enligt mig och det var riktigt gott. Sötpotatispommes är ALDRIG fel. Vi fick en såsbricka med tre olika såser till också. 

Vi unnade oss efterrätt, jag tog citroncurd med maräng. Väldigt god, men gud vad mätt vi vart sen! 

Idag kom ÄNTLIGEN solen till Nybro. Jag lyckades ju tajma in sämsta veckorna här nere, jag har haft sol en dag sen jag kom hit. Men idag har jag legat ute och solat, läst bok, klippt gräset och stetchat lite. 

Och stå på händer!! Vilket gick i några få sekunder men ändå :) SÅ KUL 

Inga kommentarer: