tisdag 30 maj 2017

helgen & omtenta

Heeey! Helgen bjöd inte på något vidare väder så att sitta inomhus och kolla tyngdlyftningstävling i fyra timmar på lördagen tog inte emot. Det var många bra lyftare, så det var skoj och jag hade sällskap av Matilda under hela tävligen vilket gjorde det extra roligt :) 

Jag själv vilade på lördagen, kroppen behövde det. 
Så jag kunde köra på söndagen istället. Det blev mycket tungt, det var kanske inte så länge sen men jag tycker att tekniken blivit bättre i både ryck och stöt och man måste upp på PB-vikter ibland för att känna på. Jag gjorde ett tangerat PB i stöt, med nästan ingen efterpress. Sen gjorde jag en sjukt tung vändning på 55 kg så den orkade jag inte pressa upp, men nästa gång! :) 
Det blev även ett tangerat PB i frontböj, som kändes såååå lätt!

Igår hade jag huvudvärk hela dagen. Vi startade med föreläsning, sista inför tentan. Sen skrev jag omtenta på deltentan på eftermiddagen. Allt jag övat på kom inte, det kom något helt annat som jag hoppas jag hade koll på, det vet jag inte :) 
Så nu är det tentaplugg fram till på fredag! SEN SOMMARLOV - taggad ! 
Jag vilade mig på kvällen för huvudvärken gick aldrig över, och jag får inte ut något bra av träningen när jag mår så. 

Nya tag idag!! :) 

52,5 kg i stöt. 

Fina Matilda, som jag fick massage av i söndags! Övre delen av ryggen tyckte nog det var bra, men det gjorde faktiskt inte sååå ont den här gången :) kanske all romwod och uppvärmning ger bra resultat! Jag är så glad att jag kan lägga all den här tiden på träning och häng på Boxen. 

Inga kommentarer: