torsdag 18 maj 2017

PB i snatch - 40 kg!!!!

Idag hände det! ÄNTLIGEN tog jag 40 kg i snatch. 
Jag har kämpat med den här vikten så länge. Jag har failat bort den ett par gånger, men idag på tredje försöket så tog jag den. Jag blev så himla glad :) 
Vi gjorde först treor, jag körde på 35 kg och dom var så himla lätta. Sen justerade jag tekniken lite med att inte stressa iväg med rumpan och gjorde några lätta på 37,5 kg. Då sa Frida: nu höjer du och tar 40. YEEEEEEY! 
Sen körde vi overhead squat - hitta en tung femma = 40 kg. 

Sen körde vi en team wod med Richard. 
150 WB
100 burpee boxjump over 
75 GHD situps 
50 marklyft 
25 ropeclimb 
Timecap 20 minuter 
vi splittade hur vi ville

Vi missade timecapen med 45 sek, så det var ändå rätt bra kört av oss. Jag tog ut mig ordentligt och de sista repklättringarna var riktigt jobbiga. Jag behöver jobba på teknik där med, nu är jag mest glad att jag orkar ta mig upp flera gånger på raken. 
Laddad! 
Igår vilade jag för kroppen var helt slut, verkade vara en vinnande koncept :) 
Solen tittade fram på kvällen så gick faktiskt en promenad runt Bölesholmarna. 

Trevlig video och låt. 
Annars är min favorit Thunder som jag skrivit om innan :) 

Imorgon har vi eget plugg, så ska försöka sitta effektivt på förmiddagen och träna på eftermiddagen. 
I helgen ska jag faktiskt jobba, i bageriet så det blir tidiga mornar. Eftersom jag har så svårt att somna om kvällarna så är jag lite orolig för det, men det kommer gå bra! 

Inga kommentarer: