tisdag 6 september 2016

pullups

Förkylningssprayet hjälper verkligen, inget ont i halsen idag! Tjoho, men tror ni att man var taggad på att åka och träna efter skolan då? Nääääe, men det fick man lov att göra ändå. Jag hade velat träna senare men jag ska vara med på en insparksgrej kl 18 så då var det lättast att åka direkt efter skolan. Annars måste jag cykla två gånger och man behöver inte överdriva ;)



Passet gick ändå rätt bra.
Back squat 6 x 2 på 80% av 1RM, på torsdag ska Frida och jag köra 6 x6 i frontböj, då behöver vi varandra! :) 
Clean & jerk chipper. 
Utgå från din etta förra veckan och kör 5 reps på 70, 75, 80, 85 och 90% av den och sen jobbar du dig ner till 70% igen. Fy vad tungt och jobbigt det här var, det blev typ flåsträning. Jag tänkte att jag jobbar mig upp och om det var alldeles för tungt så får jag sluta där. Jamen, det gör man ju aldrig så jag jobbade mig ner igen. Men jag klarade alla reps, sen var det teknikmässigt kanske inte så snygga lyft alla gånger. 

Sen körde jag vart 30 sek i 4 min: 3 pullups 
egentligen skulle man köra vart 20 sek men jag gjorde det första minuten och kände att jag orkade inte det. men vart 30e gick bra, känns så skönt nu när man äntligen får till de kippade pullupsen. allt är mycket lättare! :) 
Jag skulle köra samma grej men med toes to bar, mina händer var lite trasiga och jag får inte till kippen, så jag gjorde bara till 2:30 sen orkade jag inte fler. Men jag försökte och övade! 
8 x 30 sek hollow body - 30 sek vila mellan varje
Hur kan det vara så jobbigt att bara ligga ner på golvet? hahaha. 

Imorgon får jag köra med Frida igen, så det blir roligt :) 

Inga kommentarer: